dinsdag 24 mei 2011

My plate...


Gisteren voor de derde keer naar de Weight Watchers cursus geweest en het was echt teleurstellend voor me, maar 200 gr afgevallen. Het kan natuurlijk niet elke week 2,7kg zijn, maar ik vond het echt niet fijn. Ik had eerlijk gezegd geen zin meer om te eten of wat dan ook, maar dat is natuurlijk ook geen oplossing. Dus zullen we vandaag maar extra goed ons best doen.

Yesterday I went to Weight Watchers for the 3th time and it was really dissapointing for me, I only lost 200 gr. Offcourse, it can't be 2,7kg every week, but I don't need to tell you I didn't liked it. I really didn't wanted to eat anymore, but that won't help either. So today we'll do our best again.

De foto's die je ziet zijn van mijn diner deze avond, ik heb het zelf gekookt en zelf gefotografeerd, lol. Het is een variant op een WW-recept, maar waar ik dingen aan toegevoegd heb omdat ik voorlopig nog meer punten mag. Ik ga jullie niet vervelen met de punten waarden, maar ik denk dat het wel een heerlijk receptje is dat ook voor de niet-WWers lekker zal zijn.

The pictures you see are my dinner this evening, I cooked and took pictures of it myself, lol. It's a variation on a WW-recipe, but where I added things onto because for the time being I still have a higher daily total. I'm not going to bore you with the points total, but I think it will be a nice recipe, even for people who aren't on WW.


Propoints 15 (verzadigende porties)


Ik geef de waarden voor 1 persoon, voor meerdere personen moet je gewoon verdubbelen.
I give the ingredients for 1 person, for more people you just need to multiply.

Kook spaghetti zoals je gewend ben. Snij 200 gr groene asperges in tweeen. Stoof deze in wat olie met een teentje look en rasp er de schil bij van een kleine, halve citroen. Laat 5 minuutjes stoven. Doe er 25 ml groentebouillon bij (mag van een blokje) en voeg er 125 gr gepelde, rauwe scampi's bij. Doe er 2 eetlepels room (voor mij was het lightroom) bij. Voeg er de spaghetti bij en knijp er de halve citroen in uit. Kruiden naar smaak met peper en zoet. Een eetlepel geraspte parmezaan bij, je kent dat wel van dat poeder. En oproeren. Smakelijk :)

Cook spaghetti like you are used too. Cut 200 gr of aspergus in half. Bake these in a bit of oil, with a bit of garlic and add the rasped zest of half a lemon with it. Let it sudder for 5 minutes. Add 25 ml of vegetable court (I have I have this right, lol) and 125 gr peeled, raw scampi's. Add 2 tablespoon of cream (light version for me) with it. Then add the spaghetti and squeeze half of the lemon out in it. Season it with pepper and salt. Add a tablespoon of parmezan cheese (the dry stuff), give it a stir and serve. Have a nice meal.

Love, Babs




8 opmerkingen:

Elisa zei

Ten eerste vind ik je foto's er mooi gelukt, van eten mooie foto's maken wanneer het klaar is is moeilijk. Alle verpakkingen van gerechten zijn ook niet gaar (dat weet ik door me opleiding haha)
Ik kan me ook wel indenken dat je je even minder voelden na dat je had gezien wat je afgevallen was. Maar iedergeval is het getal naar beneden gegaan toch?

Succes verder, en ik hoop dat je vaker zulke blogjes schrijft, ik vind het leuk. En als ik van asperges had gehouden, had ik het zeker geprobeerd.

Madammeke Ongeduld zei

heb je een bord op overschot ziet er lekker uit

Pauline zei

Dat ziet er toch erg lekker uit!

Wendy zei

het ziet er heerlijk uit !

ik moest alleen even denken over de look ( knoflook ).
in ons dialect hier betekend look ui !

Sarah zei

ziet er heel lekker uit

anojaa zei

Thanks for the recipe! It sure looks yummy

Carin zei

DAT ziet er lekker uit !!

Michelle zei

Leuk om zo'n persoonlijk logje te lezen. Helaas met afvallen kan het niet iedere keer raak zijn ( zelf ook gehad, ene maand 2 kilo eraf en de volgende niks of weinig) maar niet opgeven he ;) Het recept ziet er lekker uit, ga ik nog een keertje proberen.